Beställning och betalning

Vanliga frågor

 

 

Hittar du inte det du letar efter?
 
 
 
 

 
 
Jag får inte rabattkoden att fungera
Det finns ofta begränsningar för vilka produkter som kan köpas med rabattkod. Om en rabattkod endast gäller för artiklar över ett förutbestämt belopp, gäller inte rabattkoden för två artiklar med ett lägre belopp som i kombination överstiger det förutbestämda beloppet. Om du har försökt köpa en produkt som passar beskrivningen och fortfarande inte får det att fungerar kan du skicka ett mail till mail@supsport.se så fixar vi det manuellt.
 

Jag får inte betalt med förskottsbetalning / delbetalning

Detta är ett problem som uppstår på Klarnas plattform. Vi har inte möjlighet att kontakta dem på dina vägnar som kund hos oss. Detta är pga. kundens personliga information, och vi kan inte beställa tjänster på kundens vägnar.

Kontakta därför Svea så hjälper de dig inom 1-2 arbetsdagar. Länk till Sveas kundtjänst:

https://www.svea.com/se/sv/privat/hjälp

 


 När mottar jag fakturan?

Fakturan skickas på mail ifrån Svea, och den kan också öppnas i Sveas app. Du mottar fakturan när vi aktiverar din beställning. Det betyder när vi packat din produkt eller skickat en hämtning (beroende på vilket fraktalternativ du valt)

Se på fakturan för betalningsfrist, detta ska stämma överens med vilken betalningsmetod du själv har valt.

 


När får jag orderbekräftelsen?

 
Du kommer att få en orderbekräftelse via e-post direkt efter att köpet har slutförts. Det rekommenderas att köparen kontrollerar att orderbekräftelsen överensstämmer med ordern i fråga om kvantitet, artikeltyp, pris etc. Om det inte finns någon överensstämmelse mellan ordern och orderbekräftelsen, ska köparen kontakta säljaren så snart som möjligt.
 

Jag vill ändra eller avbryta min beställning. Är det möjligt?

Efter att du har beställt är det tyvärr inte längre möjligt att ändra eller avbryta din beställning då vi packar och skickar kontinuerligt. Om du har fått en leveransbekräftelse kan vi inte göra ändringar. Du kan naturligtvis avbryta köpet genom att skicka i retur och byta ut eller beställa om.

Avbokningar under helgen kommer inte att behandlas förrän måndag kväll / tisdag morgon. Det är därför ofta för sent att avbryta en beställning i helgen innan den skickas på måndag morgon.

Så här är vad du gör:

1. Kontakta vår kundtjänst om du vill ändra din beställning. Vi har möjlighet att göra ändringar tills varan skickas från vårt lager. 

2. Om artikeln redan har skickats ut kan du använda den ångerrätt som du fick i orderbekräftelsen. 

3. Skicka sedan produkten till:

E-wheels Europe AB 
Datavägen 31
436 32 Askim

 

Kan jag skjuta upp förfallodagen på fakturan?
Ja, om produkten har försenats hjälper vi dig gärna med den. Det är värt att veta att vi skickar fakturan med 10 dagar förfaller samtidigt som varan lämnar vårt lager, men det kan naturligtvis bli förseningar längs vägen. Under andra omständigheter kan vi inte flytta förfallodagen.
 

Hur har jag betalningsalternativ?

NÄR DU BESTÄLLER I WEBBUTIKEN KAN DU BETALA VIA:

  • Svea
  •  
  • Visa
  •  
  • Mastercard 

SVEA ERBJUDER ETT ANTAL OLIKA BETALNINGSALTERNATIV

Betala för varorna först efter att du har fått dem, eller dela upp köpet i hanterbara delbetalningar.

Läs mer här