Leverans

Vanliga frågor

 
Hittar du inte det du letar efter?
 
 
 
 
 

 

 Var är mitt paket?

Du kan klicka på länken nedan och logga in för att se status för din beställning. Om du inte har registrerat dig, men har gjort en beställning: registrera dig med samma e-postmeddelande som beställningen slutfördes med, klicka sedan på länken nedan.

https://supsport.se/konto/ordrehistorikk

  • Mottaget - inte skickat: Beställningen har registrerats och skickas fortlöpande till lagret.
  •  
  • Skickat: Beställningen har skickats ut från oss eller redo att hämtas av PostNord vid vår upphämtningsplats. Om din beställning har denna status men ingen spårningsinformation väntar vi på registrering hos PostNord. Spårningsnummer ger normalt träffar inom 24 timmar, senast inom två arbetsdagar. Du kommer också att få ett spårningsnummer via e-post.
  •  
  • F-Produktnamn: Detta betyder att din förbeställning har mottagits och att du har säkrat din produkt på det parti du beställt..  

Lagerförda artiklar har en leveranstid på ca. 2-3 arbetsdagar och skickas vanligtvis samma arbetsdag om du beställer före kl. 10.00. Leveranstiden kan variera något beroende på leveransadress. Förseningar hos PostNord kan uppstå. Beställningar efter 10.00 skickas nästa dag.

Produkter som inte finns i lager kan förhandsbeställas, så du säkrar en produkt vid nästa omgång. Beräknad leveranstid beskrivs på produktsidan och i produktens lagerstatus (till höger om köpknappen och produktpriset).

Frakt alternativ:

"PostNord - paket till upphämtningsplats": Du kan spåra din sändning via spårningslänken du fick via e-post. Du kommer också att få ett SMS-hämtningsmeddelande på ditt registrerade mobilnummer eller upphämtningsbrev i brevlådan så snart din beställning är klar för hämtning på närmaste postkontor.

"PostNord - hemleverans": Du kan spåra din leverans via spårningslänken du fick via e-post. Här får du också information om tidpunkten för hemleverans. För problem relaterade till hemleverans kan du avtala tid med PostNord, instruktioner och ändringar kan göras via dina sidor online eller via appen.

De allra minsta försändelserna skickas per brev. Dessa kan inte spåras, men skickas hem till din brevlåda.

 


 Hur spårar jag mitt paket?

De allra flesta beställningar skickas med PostNord. När ditt paket har packats och ska skickas får du ett e-postmeddelande med en spårningslänk till PostNord inom en arbetsdag. Undantag är små produkter och tillbehör som skruvar etc., detta skickas som brevpost och kan inte spåras. 

Har du inte fått spårningsmail:

  • Kontrollera statusen för din beställning för att se om produkten har skickats.
  •  
  • Kontrollera skräpposten, det är möjligt att e-postmeddelandet med spårning kan ha hamnat här.
  •  
  • Kontrollera om e-postadressen som är registrerad i din beställning är felaktig. Om så är fallet och statusen för beställningen är "Sänt", skickas ditt paket och är troligtvis på god väg till dig. Du kommer att få ett upphämtningsmeddelande via sms när det kommer till den valda upphämtningsplatsen (närmaste postkontor eller hemadress).

Spårning uppdateras inte: 

Spårningsmail skickas när lagret har skrivit ut din beställning. Spårningen uppdateras när PostNord har hämtat paketet från oss och registrerat det vid sin terminal i Göteborg för vidare drift. Normalt kommer spårningsinformation snart att finnas tillgänglig under en arbetsdag, men beroende på ordertid kan det ta upp till två arbetsdagar.

 


 Vad händer om jag inte hämtar paketet på postkontoret?

Om du vill hämta paketet men inte har möjlighet kan du kontakta postkontoret för att förlänga tiden det är där.

Om du inte hämtar paketet före upphämtningsdatumet skickas paketet tillbaka till oss, när returen behandlas av lagerteamet kommer du att debiteras för frakt.

Om du fortfarande vill ha paketet kan du beställa ny frakt på det via kundtjänst.

 


 När kan jag hämta min beställning?

När din produkt har anlänt till postkontoret / posten i butiken får du ett hämtningsmeddelande via sms. Du kan också kontrollera spårningslänken som skickas till dig via e-post, här uppdateras spårningsinformationen med upphämtningskod när produkten är klar för upphämtning.

 


  Varför står det ”E-Wheels Europe AB” på min packsedel från Supsport?

Supsport är under OneLife AB och delar logistiklösning med E-Wheels Europe AB.

 


 Jag har förbeställt, var ska jag kontrollera leveranstiden?

Uppdaterad leveranstid finns på produktsidan. Detta är det datum som gäller för den produkt du har förbeställt. Vid förseningar kommer leveransdatumet att uppdateras på produktsidan. Det är inte möjligt att få någon produkt före det datumet, eftersom det inte finns några produkter tillgängliga.

Vi påminner om att leveranstiden vid förbeställning är en uppskattning, som är så precis som möjligt. Eftersom oförutsedda händelser kan inträffa under vägen kan datumet inte garanteras att det är 100% korrekt. Corona-utbrottet påverkade till exempel leveranstiden för säsongsprodukter och vi kunde naturligtvis inte ha förutsett detta. 

Fördröjning som kan inträffa strax före leveranstiden: produkterna måste gå genom tullen, det tar vanligtvis högst en dag, men kan i vissa fall ta upp till flera dagar. Detta beror på om partiet är valt för en grundlig kontroll eller inte. Detta är olyckligt för både köpare och säljare, men allt som allt bör vi vara glada över att tullen gör ett grundligt jobb för att säkra vårt land.

Exempel:

• En elsparkcykel med leveranstid 25 maj har förbeställts. Då är det 25 maj som är giltigt och inga produkter finns tillgängliga före den tiden.

• Om det finns en fråga om leveranstiden kan den enkelt kontrolleras även på produktsidan, eftersom den uppdateras kontinuerligt och blir mer och mer precis som leveransen närmar sig

 


 Jag vill ändra eller avbryta min beställning. Är det möjligt?

Efter att du har beställt är det tyvärr inte längre möjligt att ändra eller avbryta din beställning då vi packar och skickar kontinuerligt. Om du har fått en leveransbekräftelse kan vi inte göra ändringar. Du kan naturligtvis avbryta köpet genom att skicka i retur och byta ut eller beställa om.

Avbokningar under helgen kommer inte att behandlas förrän måndag kväll / tisdag morgon. Det är därför ofta för sent att avbryta en beställning i helgen innan den skickas på måndag morgon.

Så här är vad du gör:

1. Kontakta vår kundtjänst om du vill ändra din beställning. Vi har möjlighet att göra ändringar tills varan skickas från vårt lager. 

2. Om artikeln redan har skickats ut kan du använda den ångerrätt som du fick i orderbekräftelsen. 

3. Skicka sedan produkten till:

E-wheels Europe AB 
Datavägen 31
436 32 Askim

 


Vilka fraktmetoder har jag

Under beställningsprocessen kan du välja fraktmetod efter att du har angett postnummer för leveransen.

Du kan välja mellan:

  • "PostNord - paket till upphämtningsplats": Du kan spåra din sändning via spårningslänken du fick via e-post. Du kommer också att få ett SMS-hämtningsmeddelande på ditt registrerade mobilnummer eller upphämtningsbrev i brevlådan så snart din beställning är klar för hämtning på närmaste postkontor.

  • "PostNord - hemleverans": Du kan spåra din leverans via spårningslänken du fick via e-post. Här får du också information om tidpunkten för hemleverans. För problem relaterade till hemleverans kan du avtala tid med PostNord, instruktioner och ändringar kan göras via dina sidor online eller via appen.

  • De allra minsta försändelserna skickas per brev. Dessa kan inte spåras, men skickas hem till din brevlåda.

Vi rekommenderar att du laddar ner och använder PostNords app som är tillgänglig i Appstore och Google Play. Här kan du enkelt spåra din leverans, ändra leveransplats och mer.